Svettig och besviken

Hade stora planer på att låna skolans lokaler idag, ända tills jag kommit fram till tunnelbanestationen och fick mig en överraskning vid spärrarna. Inga pengar på suica (åk kort) kortet och inga pengar att fylla på det med.

Moloket gick jag hemmåt igen med min packning och nu sitter jag och klipper ut stärkelse till livet (överdelen av klänningen). Det enda jag lyckades med under morgonen var att bli svettig när jag sprang till tunnelbanan.

Jag hoppas på revanch imorgon. Kan hända att jag åker in till skolan i eftermiddag (13.00-18.00) men vi får se.

Jag får se det som en bedrift att jag kom upp i morse vid halv åtta (och då hade jag ändå försovit mig 30 min) istället för min vanliga nio-tio repertoar.

Nu börjar dataförbudet och det gäller till kl. 18.00 ikväll. Inget tid att slacka här inte! Den här klänningen kommer inte att sys av sig själv.

Image

2 kommentarer

Under Iroiro

2 svar till “Svettig och besviken

Lämna en kommentar