クロックエィン

Kom hem runt ett tiden igår. Även om jag stod  baren så var det ett ganska tungt pass med mycket att lära sig, hur han gör kaffe, vad som serveras på menyn, vilka färger på sugrören som ska vara till vad osv. Jag gjorde flera missar som till exempel att göra saker som inte var beställda för att jag inte var tillräckligt uppmärksam om vad som stod på kvittot eller på grund av att jag hörde fel. Det kan väl hända alla! Men over all gick det ganska bra förutom när jag på slutet skulle servera vatten till ett par gäster. Jag har inte memoreras bords nr. riktigt än så jag letade efter rätt bord och se allmänt förvirrad ut. När jag väl blev dit-vinkad av gästerna så råkade jag spilla vatten på en man på vägen dit. Pinsamt! och sådana jättemissar gjorde jag bara efter 10 typ när Otani-san (manager..tror jag) kom och jobbade. Han är läskig.

Sjukt trott var jag efter 5h. På söndag ska jag jobba igen från 11-17. Med tanke på att jag antagligen ska ut idag och på lördag, båda all nighters så kommer jag nog vara öagom mör på söndag. Jag hoppas bara att jag kommer att få stå i baren på söndag med och inte servera gäster. Det lär garanterat bli en katastrof.

Igår fick jag ett paket från Elin ❤ med födelsedagspresenter till mina vänner och lite till mig själv. Vad gjorde jag utan dig mein weif!? En Rocket Room Tissha till Shiro kun, och varsin Domestic Bumblebees till Na- och Riyo chan. Na chans present kan jag nog ge redan imorgon men jag vet inte när jag kommer att räffa Riyo och Shioro igen. Det kan dröja till typ..februari! Jag vill ju ge deras presenter NU!

Jag fick ett paket från mamma igen häromdagen med saker jag beställt från Top Shop. Allt passade förutom skorna som båda var för små. Jag skulle ha beställt en st större. Jag får hoppas på att de töjer sig eftersom det tog ca 1-2 veckor att skicka hit grejerna så jag kan inte byta ut dem. De ena paret är typgskor så de töjer nog ganska lätt på sig, även om det kommer att vara en plåga tills de gör det och de andra är paterat läser, vilket jag också hoppas ska töja lite på sig. Eftersom det är läder så kan de nog töja lite på sig men det lär väl dröja lite längre än tygskorna. Helvete. Fina var dem också. Fick till och med beröm från Pack san.dscf7292

2 kommentarer

Under Uncategorized

2 svar till “クロックエィン

  1. Elin

    Åhh vad skönt att veta att paketet kom fram, jag har varit jätteorolig över att det ska ha fastnat i tullen. Püss

    • frankyvonfur

      Har jag inte skrivit ett mail till dig om att grejerna kommit fram? Jag kanske skrev det i brevet jag annu inte skickat -_-; Sorry bout that..

Lämna en kommentar